top of page

למה ספרד? למה מדריד?

עודכן: 4 באוג׳ 2023

כשהחלטנו להגר למדינה אחרת היה מאוד קשה להחליט לאן? פתחנו את הגלובוס והתחלנו להסתכל על האפשרויות. מכיוון שאנו עם דרכונים אירופאים והקרבה לישראל חשובה לנו גם מבחינת השעות וגם מבחינת המשפחה היה ברור שנשארים באירופה.


אבל איפה באירופה? איך מחליטים?

עשינו רשימה של הדברים החשובים לנו:

חינוך ותרבות, בריאות, יוקר המחייה, מזג אויר.

לאחר שעברנו על כל המדינות האירופאיות הגענו לספרד.

אז קצת מידע על המדינה הנפלאה הזו.


ספרד נמצאת בחצי האי האיברי, שוכנת לחופי הים התיכון. השפה הרשמית היא ספרדית, ובחבלי ארץ מסוימים מדברים גם שפה מקומית (לדוגמה, בקטלוניה, שם נמצאת ברצלונה, מדברים גם קטלאנית, בחבל הבסקים מדברים באסקית וכו').

ספרד היא מונרכיה חוקתית, והמלך הוא דמות סמלית בלבד. במדינה יש שלוש זרועות שלטון, ולרוב המחוזות (קומונידדס) העצמאיים בספרד יש ממשלה ופרלמנט מקומיים, שעדיין כפופים לממשל הראשי. התושבים מונים קצת יותר מ-46 מיליון איש (רק במדריד יש בסביבות 4 מיליון!).


אז למה ספרד?

בספרד החיים רגועים יותר. כולל שעות עבודה ומנוחה. הכל זורם בטבעיות וברגיעה. התחבורה הציבורית מאוד יעילה ברוב האזורים בספרד, והאוויר יחסית נקי למדינה מתועשת. ספרד ידועה בהיסטוריה העשירה שלה, המטבח הטעים והסצנה החברתית התוססת שלה. יש בה ערים מדהימות עם ארכיטקטורה מרשימה, ציוני דרך היסטוריים ונופים טבעיים יפים.


האקלים נוח בספרד – חם בקיץ, קר בחורף ובין לבין הטמפרטורות נוחות והאנשים נחשבים לחמים ומקבלים.


שפה: ספרדית היא אחת השפות המדוברות ביותר בעולם והיא קלה יחסית לישראלים.


יוקר המחיה: בעוד שעלויות המחיה משתנות בין האזורים, ספרד יכולה להיות משתלמת יותר ממדינות אחרות במערב אירופה.

מאז המשבר ב-2008, כלכלת ספרד לא מצליחה להתרומם. ב-2012 ספרד ביקשה חילוץ מהאיחוד האירופי, אבל הרבה מהספרדים ניצלו את האזרחות האירופית ופשוט היגרו בשל אחוזי האבטלה הגבוהים. יוקר המחיה בספרד הוא סביר, אבל כשאתם לא מוצאים עבודה, גם יוקר המחיה הסביר לא עוזר הרבה. בשנה האחרונה 2023 יש התאוששות של הכלכלה הספרדית ביחס לשוק האירופי, ההתאוששות נובעת מהגירה חיובית וניהול האינפלציה באופן מתון.


חינוך- בספרד החינוך הוא חובה (וחינם) רק לעשר השנים הראשונות. בתי ספר פרטיים יש לרוב במדריד (אנגלית, ספרדית). בחבלי הארץ שמדברים בשפה המקומית, הלימודים בגנים ובבתי הספר בשפה המקומית. אם חשוב לכם שהילדים ילמדו בספרדית בלבד, או באנגלית, מדריד כנראה יותר תתאים לכם. בכל מקרה, החינוך במדינה נחשב לטוב מאוד.

אחרי שהחלטנו על ספרד מבחינת חינוך, בריאות, תרבות ואקלים הגיע הזמן לבחור איפה להתמקם בספרד.

  • מידע לגבי שגרירות ספרד בישראל, ניתן למצוא כאן.


אז למה מדריד?

מדריד היא בירת ספרד ומרכז תרבותי, כלכלי ופוליטי מרכזי. מגורים בעיר הבירה מספקים גישה למגוון רחב של הזדמנויות, אירועים ושירותים. יש לה מערכת תחבורה ציבורית יעילה וחיי לילה תוססים, עם ברים, מסעדות ומועדונים.


חינוך ותרבות: למדריד יש סצנת אמנות עשירה, עם מוזיאונים ברמה עולמית, גלריות, תיאטראות ואירועי תרבות. מערכת החינוך שלה טובה ויש מגוון אפשרויות חינוך- חינוך ציבורי , חצי פרטי וחינוך פרטי מלא. הלימודיים מתקיימים בספרדית ומערכת הציבורית חלקה דו לשונית אנגלית- ספרדית. ניתן לקרוא את הפוסט בנושא חינוך במדריד.


בריאות: למדריד יש מוסדות חינוך ומתקני בריאות מצוינים, מה שהופך אותה למתאים למשפחות ולסטודנטים. רוב הישראלים עדיין עושים ביטוח פרטי אך המערכת הציבורית נחשבת מצויינת.


הזדמנויות עבודה: מדריד היא ביתם של חברות וארגונים רב לאומיים רבים, המציעה הזדמנויות תעסוקה מגוונות בתעשיות שונות. מוזמנים לקרוא על תעסוקה בספרד.


אצלנו הכריע נושא החינוך והשפה.

בחלק מחבלי הארץ בספרד מדברים את השפה המקומית בנוסף לספרדית. לדוגמא בברצלונה מדברים קטאלנית, בחבל הבאסקים מדברים באסקית ובולנסיה ולנסיאנית.


מכיוון שמעבר למדינה זרה ללא שפה הוא גם כך מורכב החלטנו על מדריד כדי שהילדים ילמדו בספרדית ואנגלית בלבד.


לפני קבלת החלטה כה משמעותית, חיוני לערוך מחקר מעמיק, לבקר במקום ולשקול את הנסיבות האישיות והמקצועיות שלך. במידת האפשר, כדאי לדבר עם אנשים שיש להם ניסיון חיים בספרד או במדריד כדי לקבל תובנות חשובות. בסופו של דבר, הבחירה לעבור למדינה חדשה צריכה להתאים למטרות ולשאיפות ארוכות הטווח שלכם.



2,565 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentarios


bottom of page