top of page

הייטק בספרד

עודכן: 27 באוג׳ 2023

בספרד ישנן לא מעט חברות גלובליות או סטארטאפים בצמיחה. חלקן במדריד, מעט במלגה והרוב בברצלונה. שוק עבודה זול יותר בהשוואה למדינות אחרות באירופה, הגיאוגרפיה היזמית המבוזרת של ספרד ואורח החיים המושך שלה הופכים אותה למתחם סטארט-אפ מעניין מאוד. תוכלו למצוא בה לא מעט סטארטאפים טכנולוגיים בצמיחה על שלביהם השונים בעולמות ה Biotech /Fintech/Travel ועוד, אבל גם Unicorns, וגם חברות גלובליות עם נוכחות ומשרדים מקומיים כמו למשל HP, Amazon ועוד.

העיר עם הנוכחות הכי גדולה של חברות הייטק (סטארטאפים/קורפורייטים גלובליים) היא ברצלונה ואחריה לפי הסדר: מדריד, ולנסיה, בילבאו, סביליה ומלגה.

ברצלונה, מדריד ומלגה מתאפיינות בחברות עם תרבות ארגונית גלובלית יותר, עובדים ממדינות שונות, סביבת עבודה בינלאומית והזדמנויות תעסוקה רבות יותר באנגלית, בהשוואה לאחרות שצויינו.

בספרד פועלים כיום כ-11,000 סטארטאפים פעילים! מה שממצב את מוקדי הסטארט-אפ הגדולים במדינה, ברצלונה ומדריד, בתוך 6 הערים המובילות עם מערכת הסטארט-אפ הענפה ביותר באירופה, יחד עם מוקדי אקו סיסטם טכנולוגי נוספים כמו לונדון, פריז, ברלין, ודבלין.

ממשלת ספרד, כמו גם קרנות שונות באיחוד האירופי תומכות, מעודדות, ומממנות, באמצעות תוכניות שונות, יזמות טכנולוגית בספרד, וחקיקה לעידוד צמיחה והשקעות זרות.

הביקוש הגדול ביותר כרגע בהייטק בספרד הוא בעולמות הפיתוח, מוצר ו-data, חברות מגייסות ומעבירות עובדים עם ידע וניסיון רלוונטי מכל העולם, עם עדיפות ברורה לבעלי דרכון אירופאי (בעיקר בגלל עלויות וזמן הטיפול בהנפקת ויזת עבודה העומד בממוצע על שלושה חודשים).

יש חברות לא מעטות תומכות ומממנות רילוקיישן לספרד ואישור עבודה כחלק מזה.


איך מחפשים עבודה בהייטק בספרד?

לינקדאין היא הפלטפורמה הטובה ביותר לחיפוש עבודה בחברות טכנולוגיות מכל סוג. כדאי להיות פעילים גם בגלאסדור ו-indeed.

מומלץ להתמקד בסטארטאפים וחברות בינלאומיות עם נוכחות בספרד וגם לחפש בלינקדאין משרות בחברות אחרות באירופה שמגייסות ומעסיקות בremote.

יש הרבה אנשים שעובדים עבור חברות גרמניות, צרפתיות ואחרות וגרים במקומות אחרים, משום שהחברות הללו פתחו legal entity בספרד, שמאפשר להם להעסיק בצורה חוקית.

הרבה ישראלים בוחרים להמשיך לעבוד עבור חברות ישראליות, לקבל משכורת בישראל, ולחיות בספרד.

האתר לבדיקת בנצ׳מרק למשכורות בהייטק בספרד הוא


חשוב להכיר את הטבת המס beckham law שמעניקה יתרון משמעותי לזרים, במקום לשלם מס בשיעור פרוגרסיבי, את/ה תשלמו שיעור אחיד של 24%, בכל תקופת הזכאות שלך. כך שגם אם המשכורת נמוכה יותר מישראל בזכות הטבת המס תוכלו בכל זאת להרוויח יותר.

חשוב לעשות submit לכך כמה שיותר מהר לאחר תחילת העסקה בספרד כדי להיות זכאי לתנאים.

לקבלת יעוץ בנושא מיסוי


טיפים לחיפוש עבודה:

1. כדאי להכין מראש לתהליך הגיוס ולהגשה בלינקדאין קורות חיים באנגלית שלא כוללים כתובת או נייד ישראלי אלא כתובת: ברצלונה, ספרד ואת כתובת המייל שלך. מומלץ שקורות החיים יהיו בהלימה לפרופיל הלינקדאין. במידה ויש לכם דרכון אירופאי, מומלץ לציין בקורות החיים שיש לך דרכון של האיחוד

2. פרופיל הלינקדאין הוא כרטיס הביקור שלכם, חשוב שהוא יהיה מעודכן, מקצועי, ועם תמונת פנים טובה וברורה.

3. במידה וכבר עברתם לגור בספרד (לדוגמא, בעלי דרכון אירופאי), או אתם מתעתדים לעבור ממש בקרוב, כדאי לשנות בלינקדאין את המיקום שלכם בלינקדאין למדריד/עיר אחרת בספרד בה תגורו, זה יגדיל את החשיפה שלכם למגייסים מקומיים וייצר סיכוי טוב יותר שיחזרו אליכם אם הגשתם מועמדות בלינקדאין.

4. בנוסף להגשת קורות חיים בלינקדאין מומלץ גם לפנות למגייסת שפירסמה את המשרה או למנהל הגיוס של החברה.

5. בתהליך הרילוקיישן שלכם יטפל בדר״כ צוות משאבי אנוש/גיוס בארגון אולם לעיתים קרובות, מיד אחרי חתימה על הצעת שכר זה יהיה ספק חיצוני שידבר איתכם ישירות, מומחה ברילוקיישן שהמעסיק עובד מולו (לרוב משרד עורכי דין מקומי שמתמחה בכך או פירמת ייעוץ גלובלית שמתמחה בזה)/צוות האופרציה או המחלקה המשפטית. זה משתנה בהתאם לגודל החברה, מבנה ארגוני והגדרות האחריות בכל ארגון

6. חשוב לדעת ש-offer letter (הצעת עבודה, לרוב כללית) ו-contract (חוזה העסקה, מורחבת ומפורטת) אלו שני דברים שונים. לצורך הגשת בקשה לויזת עבודה, ולפרוצדורות נוספות בהמשך, חשוב שאתם והמעסיק שלכם תחתמו על employment contract , שלרוב מגיע בפורמט דו-לשוני באנגלית וספרדית. חשוב מאוד שתשימו לב שכל מה שסוכם בהצעת העבודה הראשונית שקיבלתם, מופיע גם בחוזה המפורט.

בהצלחה.


תודה לרינת ביאלר-חיון, על התוכן שנכתב ופורסם בקבוצת הפייסבוק ׳׳הייטקיסטים באירופה׳׳

(שוק העבודה ותעשיית ההייטק בספרד)



233 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

コメント


bottom of page